top of page

Poznaj svoj talent

Po 7 rokoch sme deviate letné sústredenie opäť absolvovali v Liptovských Revúcach. Sprievodcom programu bol náš verný priateľ svätý Ján Pavol II., ako aj jeho strážny anjel, ktorého sme spoznali už na detských sv. omšiach.

Hneď na začiatku sme si prostredníctvom obrázkov z Denníka pápežovho anjela zopakovali život poľského svätca. Večer sme sa zapojili do BIG CHALLANGE - výzvy motivované životom sv. Jána Pavla II. Po ich absolvovaní sa našou odmenou stal krémeš - obľúbený koláč svätca.

Druhý deň sme začali prechádzkou v lone liptovskej prírody. Spoločné rozhovory, hry a aktívny oddych nám dodali sily pre nácviky spevu, ktorý sme zúrodnili na sv. omši. Večer sa niesol v téme spoločenských hier rôzneho štýlu.

Tretí deň sa niesol pod názvom Dostali sme dary pre druhých. Doobedňajšie katechézy nám pripomenuli vlastné dary a ich hodnotu, ktoré môžeme rozvíjať pre druhých. Poobedňajší program vyplnil športové aktivity, nácvik spevu a sv. omša. Deň sme zakončili rozprávkou pre deti filmom Nebojte sa! a filmom Karol pre starších.

Sobotný deň sme prežili s Katechézami Dobrého pastiera. Uvažovanie nad podobenstvom o Dobrom pastierovi, o žalme Pán je môj pastier a nad Eucharistiou nám pomohli žasnúť nad krásou a radosťou, ktoré nám dáva náš dobrý Boh každý deň. Deti sa zároveň celý deň poctivo pripravovali aj na večerný program - Svetlušky majú talent - "MUŠKOTALENT". Deti ukázali, že svoje talenty dokážu využiť naplno, tak ako svätý Ján Pavol II. - herectvo, spev, tvorba básní, tanec. Veľkým prekvapením pre nás bol spoločný futbal.

V posledný deň priniesol starú klasiku. Ráno sv. omša, kde sme ďakovali za uplynulé dni, balenie a upratovanie spoločných priestorov. V poobedňajších sme hodinách sme sa vybrali smer domov, a hoc cesta bola spojená s nekonečným meškaním vlaku, náš cieľ sme vo večerných hodinách nakoniec dosiahli.

Spevom k radosti

Po dvoch dlhých rokoch sme obnovili naše pravidelné letné sústredenia. Vrátili sme sa do kúpeľného mesta Lúčky, kde nás opäť srdečne prijali.

Tento rok nás táborom sprevádzal sv. Filip Neri, ktorý je známy svojím humorom a neustálou radosťou. Našou výzvou bolo naučiť sa pieseň - Ježiš je mojim kapitánom - v taliančine, ale hravo sme to zvládli. S ním boli spojené nové piesne, ale aj rôzne aktivity či katechézy. Dozvedeli sme sa o jeho živote a spoznali sme životy sv. Márie Gorreti, sv. Františka Saleského, sv. Kamila z Lelis a sv. Ignáca z Loyoly. Počas tejto aktivity sme si zahrali pár scén zo životov týchto svätých a veľmi sme sa pri tom zabavili.

V sobotu nám počasie neprialo, no napriek tomu sme sa vybrali na krátku prechádzku do lesa. Ochutnali sme čaje, ktoré sme si sami z byliniek namiešali. Pozerali sme film o Filipovi Neri, vyrábali sme, kreslili a maľovali.

Ako každý tábor, tak aj tento sme si počas voľného času radi vyrábali poštu s veselými a povzbudivými odkazmi pre druhých.  Okúsili sme kúpanie sa vo vodopáde. Nesmieme zabudnúť na každodenné nácviky, ktoré v nedeľu popoludní vyústili až do nášho koncertu pod vodopádom v Lúčkach, a my sme tak svojim spevom spríjemnili deň nielen miestnym obyvateľom, ale aj návštevníkom kúpeľov.

Náš posledný večer nás čakala už len zábava. Mali sme veselý karaoke večer, kde sme si zaspievali rôzne známe pesničky.

Posledný deň sme navštívili Čutkovskú dolinu, kde nás čakal chutný obed a hlavne nádherné okolie. Plní zážitkov sme sa vracali domov síce unavení, ale predsa plní radosti a vnútorne obohatení.

Za nekonečnú inšpiráciu a trpezlivosť patrí poďakovanie našej skvelej vedúcej a dirigentke Katke. Za duchovné vedenie ďakujeme nášmu duchovnému otcovi Viktorovi.

Sme veľmi radi, že sme mohli stráviť toľko spoločných dní v príjemnom prostredí a nadácii Veolia za poskytnutý finančný príspevok.

9. Letné sústredenie

Zážitok, na ktorý čakáme CELÝ rok!

Naozaj, celý rok usilovne pracujeme na nácvikoch zboru, na svätých omšiach, či na vystúpeniach. Stále sa snažíme spievať nášmu Pánovi, ktorý ma z nás radosť. Odmenou pre nás bolo aj tento rok letné sústredenie v Lúčkach.

Celým sústredením nás sprevádzal sv. Dominik Savio, o ktorom sme sa rozprávali celý školský rok na detských sv. omšiach. S ním boli spojené rôzne aktivity, či už to bolo dialogické čítanie, ktoré sme čítali každý večer pred spaním, alebo geografické kvízy. Každý deň sme mali veľké množstvo aktivít, pri ktorých sme sa nasmiali, no zároveň aj niečo nové naučili. Prostredníctvom katechéz Dobrého pastiera, ktoré viedol biskupský vikár Viktor Pardeľ, sme odhalili tajomstvá Kristovej obety, jej pôvod a aj to, čo sa odohráva na sv. omši. Počas sústredenia sme sa jednoducho nikdy nenudili! :)

Venovali sme sa športu, no zároveň sme vyrábali lapbooky, do ktorých sme si postupne pridávali kňazove slová počas bohoslužby obety a útržky z Dominikovho života. No stále tomu predchádzal nácvik spevu, pri ktorom sme sa naučili veľa nových piesni a doladili aj tie staré :) (Viac nájdete v časti TVORBA - audio ukážky)

Počas sústredenia nás prišiel navštíviť aj spišskonovoveský pán dekan, aby nás povzbudil v našej práci :)

Tento rok sme boli možno trošku sklamaní trasou túry, ktorú nám tradične organizuje naša najvyššia Svetluška (Ondrej), pretože nebola až taká náročná L. Vybrali sme sa do vedľajšej dedinky Kalameny, v ktorej sme spievali na svätej omši. Cestou späť sme sa zastavili pri Lúčanskom vodopáde, kde sme sa pomodlili Korunku Božieho milosrdenstva.

Ďakujeme všetkým, vďaka ktorým sa mohlo letné sústredenie uskutočniť. Budeme naňho určite s radosťou ešte dlho spomínať.

Za všetkých napísali Ivka a Janka Rakytové

8. Letné sústredenie

Ako tradične, i toto leto čakal Svetlušky po celoročnej snahe spoločný oddych/čas v podobe letného sústredenia. Tento rok sme vybrali do krásnej dedinky Važec pod Tatrami, kde sme boli ubytovaní v tamojšom diecéznom centre.

Hneď po príchode sme sa zišli na spoločnej sv. omši v kaplnke, kde sme si predstavili TAJOMSTVÁ SVETLA, ktoré nás potom sprevádzali celým sústredením. V druhý deň sme sa vydali na zaujímavý výlet do Važeckej jaskyne. Cestou sme spĺňali úlohy, pri ktorých sme spoznávali nielen silu priateľstva, ale aj si trochu zaspievali a zažili veľa srandy. Večer sme sa stíšili pri modlitbe CESTY SVETLA a pochutili si na lahodných čajoch.

Na ďalší deň sme si spravili prechádzku okolo blízkych kopcov. V cieli sme sa posilnili - nielen desiatou od kuchárov, ale aj spoločnou sv. omšou v prírode. Po návrate boli pre nás pripravené športové, ale aj tvorivé aktivity. Najväčšou atrakciou bola určite vybíjaná, ale aj lezecká stena, ktorú si postupne vyskúšali malí i veľkí. Pri večernom programe sme si oprášili naše vedomosti o Sv. Písme a samozrejme sa naučili aj niečo nové.

Predposledný deň sa niesol v duchu sviatku sv. Cyrila a Metoda. Ráno sme našou hrou a spevom spestrili tamojším veriacim slávenie sv. omše a nastávajúce chvíle sme využili na posledný nácvik spevu. Poobede nás prišla pozrieť vzácna návšteva v podobe p. dekana a p. kostolníka, ktorým sme ukázali, čo sme sa za uplynulý týždeň naučili. Potom sme sa už všetci tešili na večer, ktorý mal byť "večerom plným prekvapení". Veru aj bol. Kuchári nám pripravili slávnostnú večeru a potom sme zažili poriadnu oslavu už 8. narodenín Svetlušiek, na ktorej nesmela chýbať torta a diskotéka.

Na sústredení sme sa naučili nové piesne, posilnili sme naše priateľstvá a tešíme sa, že sa opäť v septembri stretneme oddýchnutí a plní sily slúžiť v našej farnosti i naďalej.

7. Letné sústredenie

Ako každoročne, i tento rok sa Svetlušky po celoročnej drine vybrali stráviť pár dní na spoločnom sústredení. Tentokrát bola našou destináciou malebná Lesnica obklopená krásou pohoria Pieniny. Ubytovaní sme boli v miestnej základnej škole, kde upútalo najmä menších aj parádne detské ihrisko.

A i keď nám počasie neprialo, nás to neodradilo a hneď v prvý deň po príchode sme sa vybrali na výlet do Červeného Kláštora, kde nás čakalo splavovanie rieky Dunajec. Na dohodnutom mieste nás už čakali plťky spolu s pltiarmi, ktorí nás sprevádzali celou cestou, povedali nám čo-to o Pieninách, Dunajci i okolitej prírode. Bol to skutočne zážitok. Ďalší deň pre nás naši vedúci pripravili túru, síce plnú blata, ale o to dobrodružnejšiu. V cieli nás dokonca čakala bobová dráha, ktorú si nemohli nechať ujsť malí ani veľkí.

Avšak, naše sústredenie nebolo len o nekonečnej zábave. Prostredníctvom katechéz, ktorými nás sprevádzali deti z Fatimy, sme sa naučili niečo nové. Taktiež sme každý deň mali spoločnú sv. omšu, na ktorú sme sa poctivo pripravovali spevom, ktorým sme posledný večer potešili aj nášho p. dekana. Večere sme si spríjemnili hrami, či už spoločenskými, alebo športovými. Cez ne sme sa naučili milovať druhých, utužili sa naše priateľstvá.

Za toto všetko, ale i omnoho viac ďakujeme nášmu Dobrému Bohu, p. riaditeľovi Viktorovi, ktorý nás duchovne vedie, Katke, našej najlepšej dirigentke, za starostlivosť, láskavé slová a podporu a taktiež všetkým ostatným, ktorí nám pomáhajú na našej ceste do neba.